Khamis, Februari 16, 2017

SHELL ’17 : JAULAH TARBAWI DUMYAT


9,11 dan 12 FEBRUARI 2017, DUMYAT - Lajnah Sambutan dan Rehlah di bawah Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir (BKASM) sesi 2016/2017 telah meganjurkan jaulah musim sejuk di Dumyat.

              Antara objektif pelaksanaan program ini adalah untuk meribatkan ukhuwah dalam kalangan ahli Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir  serta dapat menyemai nilai tarbiah dan thaqafah.Jaulah pada sesi ini telah dinamakan Shita’ El Dumyat (SHELL’17).

             Jaulah kali ini telah diadakan pada 9 Februari 2017 di sebelah akhawat. Seramai 96 orang peserta dalam kalangan ahli telah mengikuti jaulah ini.Pelbagai aktiviti yang menarik  telah diadakan. Antaranya, Senamrobik, Kuiz, Sukaneka, mengutip kerang, pertandingan lensa alam dan juga membeli belah di Port Said. Manakala di sebelah ikhwah pula jaulah tersebut telah diadakan pada 11 Februari 2017 hingga 12 Februari 2017 yang turut disertai seramai 96 orang peserta. Antara aktiviti yang dijalankan adalah Sukaneka, mengutip kerang, Explorace, Photo Boom, membeli belah di Port Said dan lain-lain lagi.

             Pelbagai tempat yang menarik yang dapat dikunjungi. Antaranya Pantai Kerang, Ra’sul Barr dan juga Port Said. Para peserta sangat seronok apabila satu demi satu tempat yang dapat dikunjungi di  samping menikmati ciptaan Allah Yang Maha Esa. Mereka tidak melepaskan peluang dalam menyertai pelbagai pertandingan serta mengambil gambar dari setiap sudut untuk dijadikan sebagai kenang-kenangan. Tidak lupa juga, tema jaulah pada kali ini turut dikaitkan dengan objektif jaulah iaitu “Dumyat : Uniting The Hearts”.

           Harapan dari pihak penganjur supaya jaulah seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang di samping  dapat menelusuri ciptaan Allah S.W.T, meribat ukhuwah dalam segenap lapisan serta membuka luas minda ahli terhadap tempat-tempat menarik yang mesti dilawati dan tidak lupa juga, kita juga dapat mengenali serba sedikit tempat-tempat bersejarah yang berada di sekitar Mesir.


"Dumyat : Uniting The Hearts"
"Memurnikan Pemikiran Meribat Kebersamaan"

Disediakan oleh,

Setiausaha
Jaulah Shita’ El Dumyat
BKASM sesi 2016/2017 

#KITAPMRAM
#BersamaBersatu
#BersatuBerbakti

0 comments:

Catat Ulasan